Współpraca z organizacjami o podobnych poglądach to najlepszy sposób, aby Twoje wydarzenie wyróżniało się na tle innych. Partnerstwo pozwala na zwiększenie zasięgu wydarzenia, wsparcie jego przekazu oraz stworzenie nowych możliwości marketingowych i widoczności. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy chcesz przenieść swoje działania partnerskie na wyższy poziom, te wskazówki pomogą Ci znaleźć najlepszych partnerów dla Twojego wydarzenia. Wspaniałe partnerstwo zaczyna się od solidnych podstaw zaufania i szacunku.
Zanim zaczniesz się zagłębiać w szczegóły dotyczące budżetu, usług i korzyści, upewnij się, że masz wspólne zrozumienie wartości, misji, celów, docelowych odbiorców i długoterminowej wizji. Jeśli na pierwszy rzut oka wydaje Ci się, że to raczej umowa biznesowa niż współpraca, oceń to jeszcze raz zanim ruszysz do przodu. Nie musisz się z kimś przyjaźnić, aby być partnerem - ale powinniście być sojusznikami, którzy mają wspólne interesy i ufają sobie nawzajem.
Po pierwsze, zanim rozpoczniesz współpracę partnerską, poznaj swoją markę i odbiorców. Jaki jest cel i przesłanie Twojego wydarzenia? Jaki jest cel, który chcesz osiągnąć dzięki temu wydarzeniu? W jaki sposób współpraca z innymi organizacjami może pomóc w osiągnięciu tych celów? Partnerstwo to nie tylko przypadkowy akt promocji wydarzenia. To strategiczny wybór partnerów, których inicjatywy, misje i przesłania są zbieżne z Twoimi.
To samo dotyczy demografii wydarzenia - znajdź partnerów, którzy przyciągają pożądaną przez Ciebie publiczność i pomogą Ci do niej dotrzeć. Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, jest kilka sposobów na poznanie swojej marki i odbiorców. Zorganizuj grupy fokusowe z obecnymi członkami i uczestnikami. Możesz również zatrudnić stratega marki lub przeprowadzić badania online, aby uzyskać lepszy pomysł na to, kim jesteś i komu służysz.
Kiedy już zidentyfikujesz typy partnerów, którzy pasują do twojej marki i odbiorców, czas zagłębić się w ich misje i inicjatywy. Jakie są ich cele i założenia? Co starają się osiągnąć? Współpraca z tymi organizacjami pomoże Ci wspierać cele, na których Ci zależy i dotrzeć do nowych odbiorców. Swoje poszukiwania możesz rozpocząć od wyszukania organizacji i organizacji pozarządowych w Twojej okolicy w bazie danych takiej jak Philanthropy.com. Możesz również skorzystać z narzędzi takich jak Google Partners lub Bing Partners, aby znaleźć organizacje i firmy, które mają podobne poglądy.
Kiedy masz już listę potencjalnych partnerów, poświęć trochę czasu na dalsze poszukiwania. Przeczytaj ich strony internetowe. Sprawdź ich strony w mediach społecznościowych. Śledź ich kanały. Czytaj ich biuletyny i artykuły. Poznaj ich głos, przesłanie i ogólną markę. To pomoże ci wyczuć, jak dobrze twoje wydarzenia będą ze sobą współpracować i pomoże ci uniknąć bezproduktywnego partnerstwa, w którym korzyści są jednostronne.
Kiedy już znajdziesz partnerów, z którymi chcesz współpracować, pomyśl o ofertach, nagrodach i zachętach, które możesz zapewnić, aby współpraca była opłacalna. Co możesz im zaoferować, aby okazać swoje uznanie i wzmocnić wasze partnerstwo? Co chcesz i jesteś w stanie zaoferować swoim partnerom? Czy są jakieś produkty lub usługi, które możesz zaoferować, aby ułatwić im udział w Twoim wydarzeniu (i warte kosztów)? Czy są inne sposoby, w jakie możesz się odwdzięczyć swoim partnerom? Przemyśl wszystkie korzyści, jakie partnerzy otrzymają z udziału w Twoim wydarzeniu. Co zyskają dzięki współpracy? Jaka jest ich motywacja do podjęcia współpracy z Tobą w pierwszej kolejności?
Pamiętaj, że częściej niż inni, partnerzy, których szukasz, szukają obopólnych korzyści i nagród. Jeśli masz tylko jednostronne podejście, trudno będzie znaleźć partnerów, którzy są zainteresowani. Spraw, aby partnerstwo było wzajemnie korzystne dla wszystkich zaangażowanych stron.